Nattfotografering

Prövade lite nattfotografering ikväll, o så fick jag använda mitt julklappsstativ för första gången också. Satte kameran på plats hemma så jag skulle slippa fumla med det i mörkret. Det var nog bra. Hade ändå fullt upp med stativbenen….

Körde ut till utsiktsplatsen på Lernacken för att fota Öresundsbron (igen…). Prövade lite olika exponeringar. Minst 20 sekunder krävdes. SHIT vad 20 sekunder är länge! Använde också självutlösaren för att inte riskera skaka till precis när jag trycker av. Är ändå inte nöjd med skärpan.

Kan konstatera att jag behöver öva mycket på detta 🙂

2013-03-03 1 (640x427) (2) 2013-03-03 3 (640x427) 2013-03-03 7 - Kopia (640x427)

En reaktion på ”Nattfotografering

Kommentera

