Fina Nikki

Igår kväll hade vi finaste besöket, Felix och Nikki. Fick några snabba porträttbilder på Nikki. Jag är fortfarande dålig på att regissera folk jag fotograferar, MÅSTE bli bättre på det. Är bakgrunden konstig, är ljuset dåligt är det ju bara att be dem flytta på sig? Ja, jag vet inte, känns som man gör så stor affär av sitt fotograferande då.

Däremot så älskar jag att sitta o pilla med bilderna i datorn efteråt. Har ju precis ”fått” Photoshop Elements och där finns en hel del man kan göra. Bara att leka sig fram. Ibland blir det bra, ibland ser det inte klokt ut! men jag älskar att se hur man kan förändra en bild. Här är några exempel.

2013-04-06 1 (683x1024) 2013-04-06 5 (1024x683) 2013-04-06 7 (1024x683) 2013-04-06 8 (683x1024)

Kommentera

