Liten blå

Nu får kylan snart ge sig!! …är så sugen på att komma ut i naturen med mitt nya macroobjektiv.

Macrofotografering är svårt tycker jag. Det är viktigt att man lägger skärpan på rätt ställe eftersom endast ett litet område i bilden blir skarp. Oftast är det lättare att använda manuell fokus. Det är så små rörelser, så lätt att fokus hamnar fel. Försökte lite idag, kröp runt i rabatten längs cykelvägen och fotograferade. Det blåste halv storm så jag fick inte en enda skarp bild 😦 De små scillorna vägrade stå still! Kan konstatera att jag behöver öva MASSOR på det här.

Eftersom skärpan var usel så har jag lekt ”sönder” bilderna i redigeringsprogrammet. Kul!

2013-04-14 7 (1024x683)  2013-04-14 5 (1024x683) 2013-04-14 5 (1024x683) (3)

En reaktion på ”Liten blå

Kommentera

