Köpenhamn

Min födelsedag 30 juli firade vi i Köpenhamn. När vi med bestämda steg först styrde kosan mot Nyhavn ångrade vi oss halvägs på Ströget. Helt plötsligt inte alls sugna på Nyhavn längre…. Inte Ströget heller för den delen, ”knögafullt” o stressigt som det var… Det blev faktiskt Tivoli! Helt oplanerat men helt underbart ostressigt, grönt o avkopplande! Go mad o go öl fanns det där med 🙂

Kan aldrig låta bli att släpa med kameraväskan (även om den är tung o otymplig), det kan ju kanske bli några gatufoton att spara på! När jag är iväg lite längre så tar jag oftast bara med mig mitt allroundobjektiv 18-135 mm. Inte något värstingobjektiv men ganska användbart ändå, även om man är begränsad.

Normalt sett HATAR jag oskarpa bilder (nästan lika mycket som överexponerade) men lägger ändå in en, tycker damen i den blå rikshan ser så härligt go´ o glad ut!

…o så kan man ibland undra vad man lyckas fånga på bild…

2013-07-30 3 (1024x683) 2013-07-30 17 (683x1024) 2013-07-30 2 (1024x683) 2013-07-30 1 (1024x664)

 

Kommentera

