Petrinkullen och Pragborgen

Finaste utsikten över Prag fick vi från Petrinkullen. Efter en vandring som verkligen sög i benen fick vi belöningen! Det fanns visserligen linbana men min man är av den åsikten att har man ben ska de användas… Kan berätta att han bokstavligen puttade mig uppför de sista backarna 😀 Men det var mödan värt måste jag erkänna, se själva!

Efter en stunds paus fick det bli bussen till Pragborgen, nån måtta får det vara!

01 02 03 06 07

 

 

7 reaktioner på ”Petrinkullen och Pragborgen

    • Ja, så kunde man gjort men vi skulle till Pragborgen efter, plus att det var f r u k t a n s v ä r t lång kö till linbanan…. Hittade dessutom en charmig liten servering halvvägs som serverade iskall öl för sex kronor! 🙂

  1. Åh, har du varit i Prag … Har alltid velat åka dit … Och en dag ska jag göra det också …
    Jättefina bilder du har lagt in … Jag håller med din man … Apostlahästarna är till för att användas 😉 … Maria 🙂

Kommentera

