SKÅNEEE!!…

…så här års är helt underbart med sitt öppna landskap och färgprakt! 🙂 Vi körde en runda bara för att få njuta 🙂 Samtidigt hoppades jag ju på lite rapsfältsfotografering… Men så svårt det är att få till färgerna, som tillsammans blir väldigt mättade helt utan redigering. Dessutom tycks alltid den bästa vinkeln vara mitt ute i grannfältet…visserligen är Subarun bra med sin fyrhjulsdrift, men jag tror inte bonden skulle bli så glad 🙂

Alla bilderna är tagna 1 maj, i trakterna runt Hököpinge och Arrie. Vi gjorde också ett stopp vid Arriesjön, och förvånades över att vi inte kände till denna natursköna plats så nära Malmö.

Bilturen slutade i Vellinge, på Beckagård. Tanken var att fotografera lite hästar, men stora snabbt uppdykande moln, kalla vindar och hästar som inte ville agera modeller avblåste det hela, blev bara ett fåtal bilder 😦

En solgassande gofika på innergården hann vi ändå med innan det tornade upp sig 🙂

01 02 03 04 05 06

 

12 reaktioner på ”SKÅNEEE!!…

  1. Vilka härliga bilder!!!! Jag blir avis på dina bilder. Har inte hunnit med själv. Tänkte också ta rappsbilder men den har väl hunnit blomma ut när jag väl kommer ut och fotar.

Kommentera

