Christiania, Köpenhamn

Gjorde ett intressant studiebesök i Christiania i sommar, fristaden i Köpenhamn. Lite utrensat o uppsnyggat sedan jag var där sist, vilket var mycket längesedan.

Ett spännande område på 34 hektar, grönt, bilfritt, alternativa livsstilar, självstyre.. Ja den som är intresserad av att veta mer kan läsa här:  www.wikipedia.org/wiki/christiania . De har också en egen hemsida http://www.christiania.org

Stora hemmamålade plakat överallt om förbjuden fotografering, så mina bilder är tagna lite från höften med min kompaktkamera. Tror egentligen inte de kan förbjuda fotografering på det viset, men vem vill ha en arg Christianit efter sig….

Jaja, vassegoa!

 

 

6 reaktioner på ”Christiania, Köpenhamn

  1. Hej ! … Fina bilder … Jag har aldrig varit till Christiania så det var kul att få ta del av dina bilder …
    Appropå fotoförbud … För massor av år sen var jag på Barbados … Där finns rätt många Rastafarier … Som jag glatt fotade … Tills jag jag fick klart för mig att jag genom att fotografera dem tog deras själ … // Maria 🙂

    • Oj! Man vill ju inte ta någons själ precis…! Ang Christiania så finns det mkt mer att se, men där vågade jag inte fotografera. Fick en skarp tillsägelse av en bastant figur… Det finns ett centrum med barer och försäljning av allt möjligt, kläder, krimkrams o lite olagligt annat… Jaja men intressant plats att uppleva i alla fall 🙂

    • Haha, ja fast jag vågade inte ta bilder i ”centrumet”, runt barerna o de sk försäljningsställena. Det fanns de som inte såg så jättesnälla ut, om jag säger så…

Kommentera

