Gråstämning i julstan

Det har inte blivit så mycket fotograferande senaste tiden. Idag fick jag dock fruktansvärd abstinens så jag packade fotoväskan, Harley o Michael i Subarun o körde till stan. Det blev en promenad i Kungsparken, förbi Stadsbiblioteket och upp till Gustav Adolfs Torg. Inget av det var speciellt upphetsande… tråkiga färger, tråkigt ljus…

Det roligaste var nog att det kom ett helt gäng joggande tomtar!

Kan konstatera att man nog ska ägna sig åt inomhusfotografering denna årstid, iaf om man inte har snö i omgivningarna. Kanske skulle jag rent av passa på att lära mig hur den externa blixten fungerar? …den jag fick i julklapp förra julen… Nä, jag är inte otacksam ett endaste dugg, bara så in i bombens oteknisk…

Vassegoa, här kommer lite bilder från ett grått Malmö 🙂

01o 02o 03o 04o 05o 06o

 

 

6 reaktioner på ”Gråstämning i julstan

  1. Fina bilder. Härliga färger i dem trots gråvädret. Ja i detta gråväder har inte jag någon lust alls att fota så det var ett bra tag sedan. Nu är det ju också allt ståhej inför julen så jag har legat lågt.
    Ha en God jul!

  2. Jag tycker också mycket om de små paketen i trädet. Roliga färgprickar! Fina bilder trots det gråa vädret. Hittar inte heller några fotomotiv just nu. Det måste väl vända snart?!

Kommentera

