Operahuset, Oslo

Nu blev det (återigen) långt mellan inläggen… Sorry! Ja, förutom Weekly Challenge alltså, vilket jag tycker är väldigt roligt faktiskt 🙂 Att ha ett givet tema istället för att på måfå lägga ut lite bilder är riktigt inspirerande, man börjar både tänka och leta i arkiven.

Nåväl, har ju fortfarande en del semesterbilder kvar. Förutom Spanien, så tog vi en fyradagarstripp till Oslo. Vår yngste son bor och arbetar där sedan årsskiftet, måste ju se så han har det bra! Oslo var fantastiskt fint, kan definitivt tänka mig fler resor dit; Karl Johan, Holmenkollen, Grunerlokka, Frognerparken, Oslofjorden…

…för att inte tala om det spektakulära Operahuset!

Börjar visa lite bilder därifrån! o så en selfie!  Vassegoa! 🙂

080 (1280x849)

01 02 03 04 05

 

12 reaktioner på ”Operahuset, Oslo

  1. Hej! Fina bilder! En av våra döttrar jobbar också i Oslo och jag var där och hälsade på för ett år sedan. Vi besökte också Operahuset och de ställen du räknade upp… och jag ler igenkännande! Kul! Hälsn. Vonna

  2. Igår satt jag och såg på Play, Arkitekturens pärlor, just på Operahuset i Oslo. Tänkte att det fotar jag nästa gång jag är där. Var över och firade sonen i höstas, men hann inte med så mycket mer. Jättefina bilder!

Kommentera

