Kvadratiska naturbilder

Har inte riktigt varit på humör för att lägga in bilder på ett tag, för mycket annat som sker just nu… Men, att fotografera på egen hand och/eller sitta vid datorn och redigera är väl ypperligt att göra nu då man ändå ska distansera sig?

I  Landskapsgruppen i FFIM hade vi till uppdrag att skapa kvadratiska naturbilder. I svartvitt. Jag har först och främst lite svårt för kvadratiska bilder, får inte till kompositionen. Och naturbilder blir allra bäst i färg, tycker jag i alla fall. Jag tycker iofs nästan alltid bäst om färg; i möbler, i kläder, i bilder, i konst. Endast om bilden känns väldigt rörig (om det inte är just det jag vill förmedla) prövar jag att konvertera till svartvitt.

Nåväl, jag fullföljde mitt uppdrag – här kommer några kvadratiska svartvita naturbilder! Bilderna är från Holmeijaskogen, utanför Malmö.

Vassegoa!

DSC01982cDSC01960DSC01977DSC01984d

 

6 reaktioner på ”Kvadratiska naturbilder

  1. Bilderna är väldigt fina tycker jag. Jag tillhör också de som inte är så förtjust i det kvadratiska formatet. Men ibland så kan det fungera.

Lämna en kommentar