Lata söndag…

En riktigt LAT söndag snart till ända! Försökte vara lite kreativ på hundpromenaden men inspirationen ville inte riktigt infinna sig. Bilderna från strandängarna liknar på pricken alla andra bilder jag tagit där nere…

Började gå igenom mitt fotoarkiv istället, att se gamla bilder med nya ögon är ofta väldigt inspirerande. Då bedömer man bilden mer utifrån ett kvalitetsperspektiv och inte utifrån de minnen bilden väcker. Så är det för mig i alla fall. Får alltid helt nya favoriter när jag fått distans till fotoögonblicket 🙂

Men de bilderna får bli ett senare inlägg 🙂

2014-01-12 05 (1024x675) 2014-01-12 08 (1024x682) 012 (1024x683)

7 reaktioner på ”Lata söndag…

    • Jag har Elements 11, men kan (änsålänge) bara justera exponering, mättnad o kontrast över hela bilden. Vet inte hur man t ex väljer ut delar av bilden o gör redigeringar. Brukar oftast bara lägga på lite klarhet o lyster. MEN på bordet framför mig ligger faktiskt en instruktionsbok för Elements11, en julklapp. Avskyr teknik, men måste ta mig i kragen o öppna boken snart!
      Har klarat mig länge på Windows Live Photo Gallery, det som kommer med Windows. Superenkelt 🙂

      • Jo, kör Creative Cloud själv, vilket inkluderar mängder Adobe program. Använder Photoshop Lightroom mest men Photoshop CC om man ska redigera. Men det gör jag inte så mycket. Bara funderade på vilket du använde. Har inte testat Elements, men det är väl en version av Photoshop antar jag
        ?

      • Elements är Photoshop light kan man nog säga. Jag är så himla kass på datorer o program, känner inte till de olika. Men har hört att Lightroom ska vara bra. Man kanske i förlängningen behöver bägge?

      • Mjae. Lightroom gillar jag jättemycket, men vet inte om det finns några direkta redigeringsmöjligheter. Använder det bara för att justera ljus, beskära och lägga till vattenstämpel. Har använt gratisprogram innan som iPhoto och Google Picasa, men Lightroom är mycket bättre. Photoshop, har jag gjort posters, kraftigare redigeringar där jag klippt ihop bilder eller lagt på text osv. Där jobbar man ju med masker/lager. Jag är tyvärr också väldigt dålig på program och tekniken isig.

Lämna en kommentar